«Χαράζουμε την στρατηγική μας για την Κρήτη του 2030, θεσμοθετούμε Παρατηρητήριο Τουρισμού και όλα αυτά σε συνεργασία με τους φορείς Τουρισμού της Κρήτης. Είμαστε απόλυτα πεπεισμένοι οπαδοί, ότι η κρίσιμη λέξη για την αντιμετώπισης της Πανδημίας, όπως και κάθε άλλης κρίσης δεν είναι το «Εγώ», αλλά το «Μαζί», δηλώνει στη συνέντευξη του ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Περιφέρειας Κρήτης – Δρ. Κυριάκος Γ. Κώτσογλου

Είστε αισιόδοξος για την ανάπτυξη του Τουρισμού στην Περιφέρεια σας;

Ευλογηθήκαμε να γεννηθούμε στην Κρήτη και να υπηρετούμε τον Τουρισμό της. Θα ήταν ασέβεια προς αυτήν να μην είμαστε αισιόδοξοι. Μιλάμε για μια «Τουριστική Βιομηχανία» που το 2019 συγκέντρωσε περισσότερους από 5.500.000 εκατομμύρια επισκέπτες και πάνω από 3,5 δις Ευρώ, συνεισφέροντας σε εθνικό επίπεδο το 15% των αφίξεων και το 20% του τζίρου. Ακόμα και μέσα στο καταστροφικό 2020 η Κρήτη αύξησε τα ποσοστά της, όταν «όλη η Ελλάδα έγινε μια Κρήτη», για να αντιληφθείτε το μέγεθος της απώλειας. Φέτος διαβάζετε φαντάζομαι παντού ότι η Κρήτη είναι στην πρώτη θέση των προτιμήσεων, ενώ προορισμοί όπως η Μαγιόρκα «ανησυχούν» για την σύγκριση με την «Ατμομηχανή του Ελληνικού και Μεσογειακού Τουρισμού», όπως συχνά λέγεται η Κρήτη. Είμαστε ρεαλιστές, ανησυχούμε για το πότε θα ανακάμψει πλήρως ο Τουρισμός μας, από την Πανδημία, αλλά παράλληλα είμαστε πολύ αισιόδοξοι και περήφανοι, αν θέλετε, για την Κρήτη μας.

Ποιος είναι ο σχεδιασμός της Περιφέρειας σας για την ανάκαμψη του τουρισμού;Είστε υγειονομικά έτοιμοι να υποδεχθείτε τους τουρίστες;

Σε έναν τουριστικό προορισμό όπως η Κρήτη, η Περιφέρεια διαδραματίζει τον σημαντικότερο ρόλο. Στο πρώτο σκέλος της ερώτησής σας, ο σχεδιασμός μας περιλαμβάνει δεκάδες ενέργειες, θα χρειαζόταν πολλά άρθρα και χρόνο. Ακόμα και μέσα στην Πανδημία, ήμασταν η Περιφέρεια που πρώτη λανσάρισε το www.cretefromhome.gr. Από τότε, κύλησε μια δύσκολη χρονιά. Πριν από όλα ξεκινάμε υποβάλλοντας τα πρόγραμμα τουριστικής προβολής μας για το 2021, που περιλαμβάνει παρουσία σε όλες τις μεγάλες εκθέσεις του τουρισμού, παγκόσμια, όταν θα το επιτρέψει η Πανδημία, εκδηλώσεις, fam και presstrips, προβολή, εκδόσεις και φυσικά μελέτες που θα δείχνουν το σωστό δρόμο για ενέργειες. Μιλώντας για φέτος, σε λίγες μέρες θα παρουσιαστεί μια μελέτη για την αξιοπιστία της Κρήτης, ως παγκόσμιο τουριστικό προορισμό, που θα λανσαριστεί παγκόσμια, ενώ παράλληλα μελετάμε τις τάσεις στον εσωτερικό τουρισμό. Συνεργαζόμαστε με όλες τις αεροπορικές εταιρείες, από τον εθνικό αερομεταφορέα την Aegean, μέχρι την RyanAir, την Jet-2 Holidays, την EasyJet, την Wizz, την Condor, την Lufthansaκαι σύντομα θα δείτε εντυπωσιακά αποτελέσματα από τα πτητικά προγράμματα αυτών των εταιρειών με κατευθείαν πτήσεις από όλη την Ευρώπη προς την Κρήτη, digitalπροβολή και marketing. Παράλληλα, χαράζουμε την στρατηγική μας για την Κρήτη του 2030, θεσμοθετούμε Παρατηρητήριο Τουρισμού και όλα αυτά σε συνεργασία με τους φορείς Τουρισμού της Κρήτης. Είμαστε απόλυτα πεπεισμένοι οπαδοί, ότι η κρίσιμη λέξη για την αντιμετώπισης της Πανδημίας, όπως και κάθε άλλης κρίσης δεν είναι το «Εγώ», αλλά το «Μαζί».

Για το δεύτερο σκέλος της Ερώτησής σας, το πόσο υγειονομικά είμαστε, θα μείνω σε (3) βασικά σημεία. Πρώτον ότι επιχορηγήσαμε με υγειονομικό υλικό το σύστημα υγείας και τους φορείς, αλλά κυρίως με εξοπλισμό και υποδομές που ξεπέρασαν τα 20 εκατομμύρια Ευρώ. Δεύτερον στο γεγονός ότι η Κρήτη δεν είναι ένα απλό νησί, είναι μια μικρή τουριστική Ήπειρος με μεγάλη φέρουσα ικανότητα, με (4) μεγάλα νοσοκομεία, τα (2) αναφοράς, με Ιατρική Σχολή και εργαστήριο και όλα αυτά μας οδηγούν στο τρίτο για το οποίο είμαστε πολύ περήφανοι. Πέρυσι, αλλά και φέτος, σε συνεργασία με την ιατρική σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης, διοργανώσαμε δωρεάν σεμινάρια για τους ανθρώπους του τουρισμού, που οδηγούσαν σε πιστοποίηση για την γνώση αντιμετώπισης του SARS-CoV-2 και της CoViD-19. Τα σεμινάρια αυτά παρακολούθησαν πάνω από 40.000 Κρητικοί του Τουρισμού και φέτος αναμένουμε ακόμα περισσότερους για να είμαστε απόλυτα έτοιμοι υγειονομικά. Οι καλύτεροι μάρτυρες γι αυτό είναι οι ίδιοι οι πελάτες μας, που σε ποσοστό άνω του 90%, διαπίστωσαν το υψηλότερο δυνατό επίπεδο εφαρμογής των μέτρων προστασίας, στην Κρήτη.

Γιατί να επιλέξουν τόσο οι Έλληνες όσο και οι τουρίστες του εξωτερικού την Περιφέρεια σας; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά σημεία για να επισκεφθεί ο κόσμος;

Για την θεματική μας αρχιτεκτονική, για την πληρότητα που παρέχει η Κρήτη σε όλα τα επίπεδα, από την ακτογραμμή ως τον ορεινό της όγκο, από τις παραλίες ως τα μονοπάτια της, από τα μοναστήρια μέχρι τα συνεδριακά της κέντρα, από τους χώρους περισυλλογής μέχρι τα κέντρα ευεξίας και τα SPA. Αν θέλαμε να «χωρίσουμε» τους λόγους γιατί η Κρήτη είναι ένας τόπος που «πρέπει» να δεις στη ζωή σου, θα τους ομαδοποιούσαμε στην απίστευτη φύση, τον πολιτισμό και την κουλτούρα, την γαστρονομία και την Κρητική δίαιτά της, αλλά πάνω από όλα για την φιλοξενία από την καρδιά και την αυθεντικότητά της. www.incrediblecrete.gr, εξερευνήστε και ανακαλύψτε τους θησαυρούς της και πάντα να θυμάστε. Η ανεξερεύνητη Κρήτη, είναι ακόμα πιο γοητευτική από αυτή που γνωρίζετε!!

Ο κοινωνικός τουρισμός συμβάλλει ώστε να γνωρίζει ο κόσμος περισσότερα μέρη;

Και μόνο ο ορισμός του ως «κοινωνικός» χαρακτηρίζει την σημασία του, ίσως περισσότερο από ότι συμβάλλει στο να γνωρίσει ο κόσμος περισσότερα μέρη. Για το λόγο αυτό και η Κρήτη συμμετέχει πολύ ενεργά σ’ αυτό, δηλώνοντας θετική μέσα από τους επιχειρηματίες της αλλά και την Περιφέρεια.

Στο σημείο αυτό θα σας πρότεινα να δείτε το www.workfromcrete.gr που είναι μια πρόσκληση της Κρήτης στους Ψηφιακούς Νομάδες, μια νέα θεματική διάσταση τουρισμού στην οποία η Κρήτη και πάλι πρωτοπορεί, δίνοντας το μήνυμα, «μπορείτε να δουλέψετε από παντού, ή ελάτε στην Κρήτη!».

Έχει βγει κάποιο διαφημιστικό πρόγραμμα σε σχέση με την περιφέρεια στο εξωτερικό και στην Ελλάδα;

Η νέα μας καμπάνια, Crete, SensetheAuthentic, έχει ήδη ξεκινήσει με (2) νέα Σποτ και θα συνεχιστεί με ακόμα (12). Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής έχει επίσης ψηφιστεί από το τέλος του 2020. Απομένει να «βγούμε» δυναμικά σε όλο τον Κόσμο και την Ελλάδα, όμως λαμβάνουμε υπόψη μας, ότι πλέον ο κόσμος αποφασίζει για τον προορισμό του, 2-3 εβδομάδες πριν ταξιδέψει, ενώ παλιότερα το έκανε 5-6 μήνες πριν. Το πρόγραμμα έχει βγει, θα λανσαριστεί με προσοχή και σύνεση.

Τι πρέπει να περιμένουμε το 2021 όσον αφορά τον τουρισμό; Θα κερδίσουμε το στοίχημα;

Όταν δεν υπάρχει το άριστο, που είναι ο διαχρονικός μας στόχος, στόχος γίνεται το βέλτιστο. Θέλουμε να «πιάσουμε» το 50% του 2019 ή να διπλασιάσουμε το 2020. Εδώ, το ξαναλέμε είναι σημαντικότερο το «Εμείς» από το «Εγώ». Οι συνιστώσες του εμβολιαστικού project και του πως θα προχωρήσει, ο εμβολιασμός των ανθρώπων του τουρισμού, όπως και το πώς θα καθοριστούν οι κανόνες για τα ταξίδια θα είναι σημαντικές παράμετροι. Να μην ξεχνάμε ότι κάθε παιχνίδι έχει δύο ημίχρονα, ή τρία νικηφόρα σετ, για να μην πω και τέσσερις περιόδους. Θα το κερδίσουμε το σύστημα, αρκεί να αναλογιστούμε και να λειτουργήσουμε με σύνεση, συνέργειες και συνεργασίες.

Πόσο μεγάλη είναι η ευθύνη ανάληψης ενός τόσο σημαντικού Τομέα για την Οικονομία της Περιφέρειας; Αποτελεί για εσάς πρόκληση και ευθύνη και ποιοι είναι οι στόχοι σας;

Νομίζω εξάντλησα το μέγεθος του άρθρου 😊, καλό είναι να μη μιλήσουμε για μένα. Είναι τιμή και προνόμιο να υπηρετείς την Κρήτη από οποιοδήποτε πόστο και τεράστια ευθύνη αφού κάθε λέξη ή δράση έχει επίδραση στο 50% της οικονομίας της. Θέλει αρετή και τόλμη, για ν’αναφωνήσουμε όλοι,«Κρήτη Παντού!».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here